17 oktober 2007

Håller på att måla för fullt

i E:s nya rum. Har målat väggarna ljusblåa och satt upp en gullig bård med djur. Alla listerna är bruna så de har jag målat vita. Tar ett rum i taget för det är så trist, de ska slipas , grundas och sedan målas två gånger, men det blir så fint när det är klart.
Här ser ni närbild på väggen, färgerna stämmer faktiskt ganska bra. Den andra bilden är hela väggen men färgerna är helt fel, det var lite mörkt när jag fotade.








Försöker att hinna med att göra lite julkort på kvällarna med. Hann med att göra 4 i går kväll och har gjort 4 tändsticksaskar med. Tyvärr är scannern urkopplad så jag får lägga in bilder på det senare. Men jag visar lite andra kort jag gjort som ej visats innan.

Tvillingkompisar till E som fyllde år, samma upplägg men ändå olika.







Barnens kusin fyllde år. Liftat Lisamattias http://lisamattias.blogg.se/ ,
gillar verkligen hennes kort.





Fick ett beställningskort som skulle vara till en golfare. Målade Edwin i golftröja och satte siffrorna i en golfboll på en peg.






Mina föräldrar hade bröllopsdag. Mamma gillar grönt så lite grönt fick det ju bli.



1 kommentar:

lisamattias sa...

Oj, tack för uppmärksamheten! Alltid kul att kunna inspirera! Tycker att du gör jättefina kort, du med!

Så fina färger det blev i pojkrummet - underbara!

Platsannonsen gav mig många skratt!! Är det OK att "låna" den?

Kram från Lisa