22 oktober 2007

Lite julkort och tändsticksaskar!

Nu är E:s rum klart och han sov där inatt för första gången och det gick jättebra.
Var i rummet hela kvällen och lekte och plockade med sina saker. A och H var minst lika intresserade av det nya rummet så de lekte med E hela kvällen.

Skönt att det är klart för då kan jag mer koncentrera mig på att få gjort lite julkort och askar. I lördags kväll satt jag och fick ihop 11 kort. Jag har börjat att göra på ett nytt sätt, och det går lite fortare. Jag börjar med att måla upp en hel hög med motiv och sen väljer jag kortstomme, mönstrat papper,band eller vad jag nu vill ha på kortet, när hela upplägget är klart så lägger jag kortet åt sidan och börjar med nästa. Sen monterar jag ihop allt en annan dag, klistrar och skriver text och så. Fungerar väldigt bra för mig . Här kommer lite bilde på det jag har gjort, har fått ta kort på dem eftersom min scanner inte är inkopplad ännu.











Inga kommentarer: