04 maj 2010

Skogsbesök

I lördags åkte vi till skogen. Det var en helt underbar dag, solen sken med jämna mellanrum. Blommorna var överallt. Vitsippor, gulsippor, blåsippor, svalört, vårlök och några jag inte kan namnen på.
Det är ett gammalt område där det tidigare var ett krutbruk och man ser spår av det lite var stans. Jag tog en massa bilder som jag ska scrappa med sen. Tänkte visa lite bilder för er. Är ingen proffsfotograf så förvänta er inte för mycket;-)

Detta enorma träd försökte vi krama, men det räckte inte med 5 personer!



Underbar gammal port!

Närbild på sigill.

Massor av vitsippor
Vatten och träd. Kan det bli vackrare?

En riktig trollskog. Barnen härjade rejält överallt! Klättrade på stenar och träd.
Skönt att bara vara!

4 kommentarer:

Ingalill sa...

jättefina bilder!

Design i tid och rum sa...

Hej hej!
tack för besöken och kommentaren..och dem fina ord om mitt betongarbete.
Jag tycker att du ska prova på och gjuta,det är inte så svårt.Allting handlar om former och ideer.Du klarar dig.Och som jag ser i din blogg,är du duktig och kreativ.
Ha en trevlig helg...tittar in igen..Dadda

Anonym sa...

Fina bilder ! Är det Torsebro?
Tycker mig känna igen lite vyer från Oscars bilder där ifrån.:)
Underbar dag ni har haft!
Kram.

Anonym sa...

Underbara bilder! Älskade bilden på trädet och när man tittar en extra gång står en liten mini-människa där! Fantastiskt roligt att se.